נבדה חושפת הרבה יותר פרטים על “קרבות סטירה”

השבוע הוועדה האתלטית של נבדה גרין הדליקה את המחזה הקרב החדש של ‘קרבות סטירה’. בקיצור תחרות בה המתחרים מאפשרים לעצמם להיות סטירה בראש מבלי להשתמש בהגנה כדי להימנע מההשפעה.

רוז גרייסי של קרן מאבק, ארגון צדקה שעסקתי איתו הוביל את יוזמות הבריאות והבטיחות השונות הראויות לציון בספורט קרבי, הושיט את ועדת האתלטיקה של נבדה שוחק על פרוטוקולי בריאות ובטיחות לתחרות ‘חסרת הגנה’ זו.

סגן היועץ המשפטי לממשלה ג’ואל בקקר השיב ושיתף את הפרטים הרגולטוריים הבאים:

מבלי להפר מידע סודי, אני יכול להבטיח לך כי רופאים מורשים, עם ידע וניסיון בעבודה עם ספורטאים קרביים לא חמושים, התייעצו איתם כדי להבטיח כי לחימה סטירה, כמו כל שאר הספורט הלוחם הלא -חמוש בנבדה, מתנהלת בבטחה ככל האפשר, כאשר המטרה העליונה היא בריאותם ובטיחותם של כל המשתתפים. עם זאת, הנציבות מחייבת כל ארגון המבקש לארח אירוע הכולל תחרויות או תערוכות של סטירה המאבקת כי כל המשתתפים יגישו את הרפואה הבאת לפני הבדיקה ולא יכולים השתתף במשחק אלא אם כן פונה על ידי הרופא המפקח: (1) ספירת דם ותוצאות בדיקות רפואיות לא לפני 30 יום לפני תאריך הראשון במשחק השנה הקלנדרית בה משתתף המשתתף ואשר מראה כי המשתתף הוא לא נדבק ג’רזי מונטריי בנגיף ליקוי החיסון האנושי או בנגיף הפטיטיס; (2) בדיקה גופנית על ידי רופא מורשה לפחות 7 ימים לפני מועד המשחק הראשון בו המשתתף מתכנן להתמודד בו והוא טוב לשנה הקלנדרית, (3) הערכת עיניים עיניים מורחבות לפחות 7 ימים לפני ה תאריך המשחק הראשון בו המשתתף מתכנן להתחרות בו והוא טוב לשנה הקלנדרית, (4) סריקת הדמיה של תהודה מגנטית מוחית שבוצעה תוך שנה מיד לפני המשחק ו- (5) אנגיוגרפיה של תהודה מגנטית מוחית שנשאתה בבדיקה נוירולוגית שבוצעה תוך שנה מיד לפני המשחק. ג’רזי פיינורד על משתתפות נשים להציע תוצאות של בדיקה מתאימה, לא יאוחר מעשרה ימים לפני מועד המשחק, ומדגימים כי הן אינן בהריון. עוד יותר, לכל אירוע הכולל סטירה הנאבקת בנבדה, המקדם יבטיח כי פרוטוקולי הבטיחות הבאים קיימים: (i) פיקוח על רופא ורופא אחד נוסף או עוזר רופא מורשה, (ii) טכנאי רפואת חירום (3) ואמבולנסים (3), (iii) תפר ו- (iv) לפחות הסדר מתקן רפואי מקומי אחד. הפרוטוקולים לעיל משקפים את אלה שנמצאים כיום כיום לאומנויות לחימה מעורבות מקצועיות, ולכן הם, ברמה הגבוהה ביותר האפשרית כיום. כמו כן, אזור היעד של הניקוד לא כולל במכוון את אזורי העיניים, האף, הסנטר, הצוואר והמקדש של הראש והפנים. שביתות מחוץ לאזור זה נחשבות לעבירות, ומתייאשות מהפחתת הנקודות לאותה שביתה. ולבסוף, לכל התחרויות יהיו “לוכדים”, או “ספוטרים” מאחורי המתחרה ההגנתי כדי להבטיח כי מתחרים מכה לא יפגעו באדמה, במיוחד ראשם. בעוד שכל האמור לעיל קיים כדי לשמור על בריאותם ובטיחותם של המתחרים, שנפגעו בפנים ובראש, עם כל חלק בגופו של יריב, מסוכן מטבעו, ויהיו מדי פעם פציעות. בשל סכנה מובנית זו, ספורט זה נחשב לקרב לא חמוש ולכן הוא מווסת על ידי הוועדה. זה יבטיח כי כל הפרוטוקולים הרפואיים והבטיחותיים לפני הבטחה יתקיימו, כדי להפחית את הסיכוי לפציעה, וכי אנשי רפואה מתאימים, כולל הובלת אמבולנס וצוותי EMT יהיו עומדים על אבחון וטיפול בפציעות שאכן מתעוררות.

ויסות אירוע מזיק יכול להפוך את הדברים לבטוחים יותר. אף אחד ג’רזי ראסינג קלוב לא מתווכח עם זה.

אבל יש הבדל מהותי בין ספורט קרבי לבין סטירה שמאבק בכדאי לזכור. ספורט קרבי מבקש מהספורטאים להגן על עצמם פעמים. כאשר הם לא יכולים שההתקפה נגמרה. לעומת זאת, לחימה סטירה מבקשת מהמשתתפים לא להגן על עצמם בכלל. והיעד החוקי היחיד המותר הוא הראש שמביא פוטנציאל פגיעה מוחי גבוה. זו הביקורת הבסיסית שעליו משקיפה ה- NSAC.

פרסומת

שתף זאת:
טוויטר
פייסבוק

ככה:
כמו לטעון …

קָשׁוּר

נבדה לשקול לאשר “לחימה בסטירה” 17 באוקטובר 2022
נבדה שוקלת להסיר איסור מריחואנה מ -10 ספורט ג’נואר, 2017 עם 2 הערות
ברוך הבא סגן קוראים – מפוכחnull

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *