פלבנואיד של קקאו (-)-אפיקאטכין מעכב את מיוסטטין ומחזק את השרירים

קקאו כולל (-)-אפיקאטכין [נוסחה מבנית מימין], פלבנואיד המשפר את ביצועי הסיבולת בסוכרת, מחקרי בעלי חיים הראו משפר את תוצאות המצב אימונים ו – אם בעלי החיים מפסיקים אימונים – שומר על תוצאות האימונים לאורך זמן. על פי חוקרים באסקואלה המקסיקנית דה רפואה דל אינסטנטוטו פוליטקניקו נציונאלית, אותו (-)-אפיקאטכין עשוי גם לעניין ספורטאי כוח: זה מעכב את מיוסטטין, יש השפעה אנבולית ומגביר את חוזק השרירים. בבני אדם.

CACAO כולל (-)-אפיקאטכין [נוסחה מבנית מימין], פלבנואיד המשפר את ביצועי הסיבולת בסוכרת, מחקרי בעלי חיים הראו שמשפרת את תוצאות אימוני התנאים ואם בעלי החיים מפסיקים אימונים-שומרת על תוצאות האימונים לאורך ג’רזי יוקוהמה מרינוס זמן. על פי חוקרים באסקואלה המקסיקנית דה רפואה דל ג’רזי ר.ב. לייפציג אינסטנטוטו פוליטקניקו נציונאלית, אותו (-)-אפיקאטכין עשוי גם לעניין ספורטאי כוח: זה מעכב את מיוסטטין, יש השפעה אנבולית ומגביר את חוזק השרירים. בבני אדם.

המחקר של המקסיקנים, שפורסם בינואר 2014 בכתב העת לביוכימיה תזונתית, מומן בחלקו על ג’רזי קלוב סנטוס לאגונה ידי Cardero Therapeutics, חברה המפתחת טיפולים חדשים להפרעות מטבוליות כמו סוכרת. למרות שמחקר זה מזכיר גם את ההשפעות החיוביות של (-)-אפיקאטכין בחולי סוכרת, המיקוד שלו הוא בשאלה האם (-)-אפיקאטכין עשוי לעזור גם בסרקופניה-אובדן כוח השרירים ומסה כתוצאה מהזדקנות.

המקסיקנים ניסו לענות על השאלה על ידי ביצוע שילוב של מחקרים בבעלי חיים ובני אדם.

ראשית הם חקרו את תאי השריר של אנשים בשנות העשרים לחייהם ובשנות השישים לחייהם, וצפו כי הזדקנות מובילה לעלייה בריכוז מיוסטטין, חלבון המעכב את צמיחת השרירים וירידה בריכוז הפוליסטטין, חומר זה מעכב את ההשפעה של מיוסטטין. הזדקנות גם מצמצמת את ריכוז החלבונים MEF2A, MYF5, MYOD ו- MYOGENIN, כולם אינדיקטורים לצמיחת שרירים.

לאחר מכן ניסו החוקרים עכברים צעירים [בני 6 חודשים] ועכברים זקנים [> שנתיים]. החוקרים נתנו מחצית מהעכברים 1 מ”ג (-)-אפיקאטכין לק”ג דרך הפה פעמיים ביום למשך שבועיים, ולכן לבעלי החיים ניתנו בסך הכל 2 מ”ג (-)-אפיקאטכין לק”ג ליום.

הנתונים שלהלן מראים כי (-)-אפיקאטכין הייתה השפעה אנבולית בעכברים צעירים וזקנים כאחד. הנתונים מסבירים את עצמם.

הפלבנואיד שמגיע מקקאו תפקד גם כחוסם מיוסטטין.

המקסיקנים עשו אז גם מחקר אנושי קטן על 6 אנשים בשנות הארבעים שלהם ו -6 בשנות השבעים לחייהם. הנבדקים קיבלו שתי מנות מדי יום של 25 מ”ג (-)-אפיקאטכין במשך שבעה ימים. הנבדקים היו קלים, וניתנו בסך הכל 1 מ”ג (-)-אפיקאטכין לק”ג משקל גוף ליום. לאחר מכן החוקרים בדקו את ההשפעות שהיו בתוסף על יכולתם של הנבדקים לקפוץ את אגרופיהם חזק, ובריכוזי מיוסטטין ופוליסטטין בדם.

במאמר לא פורסמו גרפים של התוצאות. “טיפול במשך 7 ימים עם (-)-אפיקאטכין הניב עלייה דו צדדית בעוצמת היד של 7%, אשר לווה בעלייה משמעותית (49.2%) ביחס לרמות הפוליסטטין/מיוסטטין בפלסמה”, כותבים החוקרים.

זה (-)-אפיקאטכין מתחיל להיראות מעניין להפליא. עכשיו זו שאלה של לחכות למפיק תוספי תזונה שישיק משהו במינון הגיוני.

השפעות של (-)-אפיקאטכין על מודולטורים מולקולריים של צמיחת שרירי השלד וההבחנה.
Gutierrez-Salmean G, Ciaraldi TP, Nogueira L, Barboza J, Taub PR, Hogan MC, Henry RR, Meaney E, Villarial F, Ceballos G, Ramirez-Sanchez I.

תַקצִיר

סרקופניה היא מצב ראוי לציון ומתיש הקשור לגיל. פלבנואידים ידועים בהשפעותיהם הבריאות וברעילות המוגבלת. הפלבנול (-)-אפיקאטכין (EPI) משפר את יכולת האימון בעכברים, וקקאו עשיר ב- EPI משפר את מבנה שרירי השלד בקרב חולי אי ספיקת לב. (-)-אפיקטכין עשוי אפוא להחזיק בערבות כטיפול בסרקופניה. ניתחנו שינויים ברמות החלבון של מודולטורים מולקולריים של צמיחה ובידול בשריר השלד הצעיר לעומת הישן, האנושי והעכבר. אנו מדווחים על השפעות ה- EPI בעכברים ותוצאות ניסוי ראשוני של הוכחת מושג בבני אדם, שם נמדדו חוזק שרירים ורמות מודולטורים של צמיחת שרירים. בעכברים, מיוסטטין ורמות הקשורות להתייחסות?-גלקטוזידאז עולות עם ההזדקנות, ואילו אלה של הפוליסטטין ו- MYF5 יורדים. (-)-אפיקאטכין מוריד את מיוסטטין ו?-גלקטוזידאז ומגדיל את רמות סמני צמיחת השרירים. אצל בני אדם, מיוסטטין ו?-גלקטוזידאז גדלים עם ההזדקנות בזמן שהפולסטטין, מיוד ומיוגן יורדים. טיפול במשך 7 ימים עם (-)-אפיקאטכין מגביר את חוזק אחיזת היד ואת היחס בין הפוליסטטין/מיוסטטין בפלזמה. לסיכום, להזדקנות מחקהשפעות מזויפות על מודולטורים של צמיחת/בידול שרירים, וצריכת כמויות צנועות של הפלבנול (-)-אפיקטכין יכול להפוך חלקית לשינויים אלה. פלבנול זה מצדיק את הערכתו הנרחבת לטיפול בסרקופניה.

PMID: 24314870 [PubMed – בתהליך] PMCID: PMC3857584 [זמין בתאריך 2015/1/1]

מָקוֹר:

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *