המחקר – ל- MMA יש את שיעור הפציעות הגדול ביותר בקרב ספורט קרבי

אחד ממחקרי הבטיחות האחרונים העוסקים בספורט קרבי, שפורסם בחודש שעבר בכתב העת האפידמיולוג האוסטרלי, הכותב ריכז נתונים מתוך 47 מחקרים תצפיתיים העוסקים בפציעות בקרב קרב ספורט. באופן ספציפי המחבר חיפש את שיעור שכיחות הפציעות, דפוסי הפציעות ושיעורי חומרת הפציעות ב 6 ענפי ספורט שונים, כלומר אגרוף, ג’ודו, קראטה, קיקבוקסינג, אומנויות לחימה מעורבות וטאקוונדו.

המחקר מצא כי לספורט עם אלמנט בולט היה שיעור הפציעות הגדול ביותר כאשר MMA הוביל את החבילה ואחריה אגרוף ושאר הספורט המכה ועם ג’ודו היה בשיעור הפציעות הנמוך ביותר של הקבוצה.

מבחינת דפוסי הפגיעה המחקר מצא כי “הראש והצוואר היו האזור האנטומי שנפצע בתדירות הגבוהה ביותר באגרוף (84%), קראטה (74%), אומנויות לחימה מעורבות (64%) וקיקבוקסינג (55%); ואילו הגפה התחתונה והגפה העליונה היו האזורים האנטומיים הנפוצים ביותר בטקוונדו (51%) וג’ודו (47%), בהתאמה. ”

לבסוף, מבחינת חומרת הפציעה המחקר חסר נתונים על אגרוף, MMA ו- Kickboxing. מבין ענפי הספורט שנותרו, המחקר הגיע למסקנה כי “שיעור הפציעות המתונות עד הקשות (כלומר פציעות שהביאו ליותר משבוע של זמן של זמן שהפסיד מהמשחק) היה 32% בטקוונדו. 15% בקראטה. ו -7% בג’ודו. ”

אני צריך להזכיר כי מחקר שנערך לאחרונה פרסם התייחסות לשיעורי חומרת MMA ולפגיעה באגרוף וציין כי בעוד של- MMA היה שיעור פציעות כולל ג’רזי ולנסיה גדול יותר מאשר אגרוף, פגיעות באגרוף נטו להיות הרבה יותר חמורות.

את המחקר המלא ניתן למצוא כאן-אפידמיולוגיה של פציעות בספורט קרבי במגע מלא

המחקר כלל את תרשימי הראייה היקרים ג’רזי נבחרת מקסיקו בכדורגל הבאים –

פרסומת

שתף זאת:
טוויטר
פייסבוק

ככה:
כמו לטעון …

קָשׁוּר

סקירת המחקר-משתתפי ה- MMA מתמודדים עם 22% -28% פגיעה בתחרות Rateaugust 20, 2016 ב”חקרי בטיחות ”
לימוד סוגי פציעות ותעריפים מ- MMA, BJJ ו- Judo מחדר המיון בארה”ב 30 ג’רזי סלטה ויגו ביולי 2018 ב”לימודי בטיחות ”
האיגוד הרפואי הקנדי מחליק את ביל S-209APRIL 15, 2013 “BILL S-209”

Categories:

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *