דיאטת אזורים כחולים: שיטה לחיים בריאים וארוכים יותר?

מאת מאט ווייק

מה אם נאמר לך שתוכנית תזונה יכולה לעשות הרבה יותר מאשר לסייע לך לאבד או לשמור על משקל? כולנו מבינים כי ירידה במשקל היא תועלת חיונית של תוכנית תזונה, אולם מה אם חלק מהציוצים ממש פה ושם יכולים לסייע לכם ברשת חיים בריאים וארוכים יותר?

הצגת תוכנית דיאטה של אזורים כחולים-תוכנית תזונה מבוססת מחקר שמגיעה מכמה מהאנשים הארוכים והבריאים ביותר באופן טבעי בכדור הארץ.

החוקרים הכירו בחמישה מיקומים השייכים ל”אזורים הכחולים “, שבהם אנשים מקוונים יותר ויש להם שיעורים נמוכים יותר של כל המחלות הכרוניות משאר העולם. במיקומים אלה יש גם המון אנשים עם הרבה יותר אפשרויות לפוצץ את נרות עוגת יום ההולדת של השנה ה -100 שלהם מאשר האדם הטיפוסי בארצות הברית.

מקומות אזור כחול הם:

איקריה, יוון

אוקינאווה, יפן

חצי האי ניקויה בקוסטה ריקה

מחוז אוגליסטרה בסרדיניה, איטליה

שכונת ההרפתקנים ביום השביעי בלומה לינדה, קליפורניה

דן בוטנר, עמית וסופר נשיונל ג’יאוגרפיק, הגיש תוכנית תזונה שהושפעה מאנשי החיים הממושכים האלה באזור האזורים הכחולים. זה כולל את המזונות שאנשים החיים באזור הכחול לוקחים הרבה. מכאן, מדוע זה נקרא דיאטת האזורים הכחולים.

מהי דיאטת האזורים הכחולים?

תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים היא שיטת אכילה המתמקדת במזונות שהוכחו כמסייעים לאנשים ברשת חיים ארוכים ובריאים. זה מבוסס על הרעיון שיש אזורים ספציפיים בעולם שבהם אנשים חיים יותר מכל מקום אחר – והם עושים זאת בזמן שאוכלים אוכלים שאנחנו חושבים בדרך כלל על “לא בריא”.

לדוגמה, לאוכלוסייה של אנשים המקוונים באי בשם אוקינאווה יש תוחלת חיים טיפוסית של בני 84. זה די מדהים, עם זאת קשה גם להבין מדוע הם מקוונים כל כך הרבה זמן כשהם אוכלים דברים כמו גויה (מלון מר) וטופו, שלא מובנים בדיוק בגלל שהם תזונתיים סופר.

אז מה נותן? בדיוק איך האנשים האלה מקוונים כל כך הרבה זמן, ומה אנו יכולים לגלות מהם? התשובה נעוצה בתזונה שלהם. מסתבר שאנשים שאוכלים מבצעים נהדרים של מזונות מבוססי צמחים עשירים בנוגדי חמצון (כמו אוכמניות) נוטים להתקיים יותר מקוונים יותר מאלה שלא. וזה לא רק מכיוון שהם אוכלים הרבה יותר פרי – זה למעשה מכיוון שגופם מסוגל הרבה יותר להילחם במחלה בזכות כל אותם נוגדי חמצון!

על פי מחקר מחקרי שנערך בחומרים מזינים ממאי 2018, אנשים החיים באזור האזורים הכחולים מתענגים על שיעורים נמוכים יותר של מחלה כרונית בהשוואה לאנשים אחרים בעולם.

מחקר אחר שפורסם בספטמבר-אוקטובר 2016 הצהיר כי שלוש מתשע התכונות אחראיות על העמידות המרהיבה והבריאות והבריאות של אנשים החיים באזורים אלה. התרגולים הבריאים הללו הם:

תזונה מבוססת צמחים

דיאטת אזורים כחולים, אנשים לא אוכלים בשר רב – הם מתמקדים בפירות, קטניות, ירקות ודגנים מלאים.

כלל 80%

הנחיה זו מזכירה לאנשים את האזור הכחול להפסיק לאכול כשהם מרגישים 80% מלאים. הם גם לוקחים ארוחות גדולות יותר מוקדם יותר באותו היום וארוחות נמוכות בשעות אחר הצהריים המאוחרות או בשעות הערב המוקדמות.

יין בחמש

למרות שהמחקרים על היתרונות הבריאותיים והבריאות של אפילו כמות מתונה של אלכוהול הם שנוי במחלוקת, אנשים רבים החיים באזורים אלה מתענגים על כוס יין אדום או שתיים על בסיס יומיומי.

היתרונות הפוטנציאליים לבריאות ובריאות של דיאטת האזורים הכחולים

להלן כמה מהיתרונות הפוטנציאליים לבריאות ובריאות של דיאטת אזורי הכחול:

1. זה מסייע לך באינטרנט חיים ארוכים יותר

הרעיון שמאחורי תוכנית הדיאטה של Blue Zones התרחש כאשר החוקרים בדקו את האנשים ברחבי העולם המקוונים את החיים הבריאים והארוכים ביותר. אותם אנשים אוכלים הרבה מזונות מבוססי צמחים, הכוללים תרכובות המובנות כפוליפנולים. ג’רזי פ.ס.וו. איינדהובן הם נקשרו להטבות בריאות ובריאות רבות.

אחד היתרונות הללו מצוין כי הוא משופר את אריכות החיים, שלדעת החוקרים עשוי להתרחש כתוצאה מהפחתת הופעת המחלות הקשורות לגיל שיכולות לקצר אורך חיים.

על ג’רזי ווטפורד פי מחקר, תוכנית דיאטה גבוהה יותר במזונות מבוססי צמחים נקשרה לסכנה נמוכה יותר של מוות ממחלות לב.

2. תוכנית דיאטה באזורים כחולים מסייעת לך לרדת במשקל

תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים מבוססת על אכילת מזונות צמחיים בעיקר, כולל פירות וירקות, דגנים מלאים ואגוזים. לא תאפשר לאכול אוכל מעובד או משקאות ממותקים. זה צריך לסייע לך להיפטר מעודף קלוריות מתוכנית הדיאטה שלך ולרדת במשקל באופן טבעי לאורך זמן.

על פי מחקר, לא רק שמזונות מבוססי צמחים גורמים לך להרגיש מלא יותר מלא, אולם הם יכולים לעבור גם עם מערכת העיכול מבלי להיספג לחלוטין, מה שתורם לירידה במשקל.

כמו כן, תכנית הדיאטה של אזורים כחולים 80% הנחיה תומכת בירידה במשקל, שכן מחקר אחד גילה שאנשים שהיו הרבה יותרמודע למה שהם אכלו לא הוחלף יתר על המידה או שהיו פחות תשוקות, מה שהביא לירידה במשקל.

3. תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים מפחיתה את הסכנה של כמה סוגים של סרטן

תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים דומה למדי לתזונה הים תיכונית, ומחקר המחקר על אותה תוכנית תזונה מסוימת גילה שהיא עלולה להוריד את הסכנה של סרטן השד. ההתמקדות בדגנים מלאים שתקבלו בתכנית התזונה של Blue Zones עשויה גם להפחית את הסכנה לסרטן הלבלב, כך עולה ממחקר שפורסם בפברואר 2021.

4. לישון טוב יותר

בזמן של היום, רבים מאיתנו עשויים להפיק תועלת משינה טובה וארוכה בהרבה. תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים יכולה בהחלט לסייע לך בכך. על פי מחקר, צריכת סיבים, פירות, ירקות ודגנים מלאים עשויה לסייע לכם לישון הרבה יותר טוב וארוך יותר.

5. זה מסייע להילחם בדיכאון

תוכנית הדיאטה של ג’רזי פריז סן-ז’רמן אזורים כחולים עשויה לסייע לבריאותך הנפשית ולבריאותך בנוסף לבריאותך הגופנית. על פי מחקר שפורסם, התגלה כי לאנשים שצרכו תוכנית דיאטה עשירה בסיבים עשירים היו פחות אינדיקציות ותסמינים של דיכאון.

ישנן עדויות לכך שחיידקים במעיים שלך עלולים לגרום לקידום חרדה ודיכאון, ולכן אספקת סיבים מתאימה ממקורות רבים עשויה לסייע לשלוט בחיידקים אלה. תוכנית הדיאטה של אזורים כחולים היא השירות האידיאלי למקורות סיבים.

Categories:

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *