מחקרים מצביעים על סיכון לסרטן השד, מחקרים מראים

קפה מפחית את הסיכון לסרטן השד, כך עולה ממחקר

ScienceDaily – רק לאחרונה מחקרים שפורסמו לאחרונה מראה כי שותי קפה נהנים לא רק מהטעם של הקפה שלהם עם זאת, גם סכנה ממוזערת של סרטן עם הכוס ג’רזי נבחרת ספרד בכדורגל שלהם. מחקר מחקרי מעמיק הרבה יותר שפורסם ב -10 במאי בגישה הפתוחה של ביומד סנטרל לכתב העת למחקר סרטן השד עולה כי שתיית קפה מצמצמת במיוחד את הסכנה של סרטן שד של השליל (ER).

חוקרים משוודיה השוו בין אלמנטים של אורח חיים כמו גם שימוש בקפה בין נשים עם סרטן שד כמו גם נשים ג’רזי לסטר סיטי תואמות גיל ללא. הם גילו שלשתייני קפה שכיחות נמוכה יותר של סרטן השד מאשר נשים שלעיתים רחוקות שותה קפה. אף על פי כן הם גילו כי מספר אלמנטים של אורח חיים השפיעו על שיעורי סרטן השד, כמו גיל בגיל המעבר, פעילות גופנית, משקל, חינוך, כמו גם על היסטוריה ביתית של סרטן השד. כאשר שינו את הנתונים שלהם כדי להסביר את האלמנטים האחרים הללו, הם גילו כי ההשפעה המגנה של קפה על סרטן השד הייתה ניתנת למדידה רק לסרטן השד השלילי של ה- ER.

הקבוצה ממכון קרולינסקה הסבירה כי “יש לעתים קרובות מידע מנוגד על ההשפעות השימושיות של קפה – כאשר השווינו את התוצאות שלנו לזו של מחקר גרמני מצאנו כי הנתונים שלהם הראו את אותה מגמה בדיוק, אולם הקשר היה חלש בהרבה יותר ו אנו מציעים כי יתכן שיהיה מה לסיים בשיטה שהקפה הוכן, או סוג שעועית מועדפת. אין זה סביר שההשפעה המגן היא בגלל פיטואסטרוגנים שנמצאים בקפה בהתחשב בכך שלא הייתה שום צמצום בשכיחות סרטן חיובי ER במחקר זה. ”

כך שלמרות שברור שלקפה עשויות להיות השפעות שימושיות בהגנה על נשים מפני סרטן שד שלילית, המערכת המדויקת כמו גם התרכובות הכלולות עדיין לא הסרתם כמו גם לא כל סוגי הקפה זהים.

מקור סיפור:
הסיפור לעיל נדפס מחדש (עם עיבודים לעריכה של צוות ScienceDaily) מחומרים המסופקים על ידי ביומד סנטרל, באמצעות יורקלרט!, שירות של AAAS.

התייחסות ליומן:
ג’ינגמי לי, פטרה סייבולד, ג’ני צ’אנג-קלוד, דיטר פלש-ג’אני, ג’יאנג’ון ליו, קמילה צ’זן, קית ‘המפריס כמו גם לכל אולם. השימוש בקפה משנה סכנה של סרטן שד של לא אסטרוגן-קולטן. מחקר סרטן ג’רזי סלטה ויגו השד, קישור 2011

Categories:

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *