עיכוב ארומטאז משפר את סוכר בדם

עיכוב ארומטאז משפר את סוכר בדם
מאת אנתוני רוברטס

מעכבי ארומטאז, ובמיוחד Letrozole, היו חלק מפיתוח גוף פרמקופיה לפני התפקיד מכיוון ששחרורם התעשייתי. אנו מבינים כי הפחתת האסטרוגן יכולה להפחית את מפלס המים התת -עורי, מה שמוביל לאותו מראה יבש ומגורע שמנצח בתחרויות. עם זאת יש סיבה להאמין כי עיכוב ארומטאז יכול לעשות הרבה יותר על תוכנית דיאטה מוקדמת מאשר רק לסייע במים. אצל גברים בריאים נראה כי עיכוב ארומטאז (לפחות בטווח הקצר) יכול לשפר את הרגישות לאינסולין כמו גם לסייע למטבוליזם של גלוקוז.
התרופות ששימשו בעמידה במחקרים הייתה Letrozole, אם כי מחקר מחקרי משנת 2008 שבוצע באוניברסיטת סיינה הראה כי מעכב ארומטאז אחד נוסף Exemestane (Anastrozole) הניתן לנשים במשך שנתיים (ללא כל סוג של שינוי בתוכנית דיאטה או הכשרה) , הורידו את שומן גופם כמו גם שיפרו את המסה החופשית השומנית שלהם לחלוטין.

יורו. J. Endocrinol 2009 MAR; 160 (3): 397-402. EPUB 2008 2 בדצמבר.
עיכוב ארומטאז לטווח קצר: השפעות על חילוף החומרים הגלוקוזה כמו גם על רמות לפטין בסרום אצל גברים צעירים כמו גם קשישים.
Lapauw B, T’Sjoen G, Mahmoud A, Kaufman JM, Ruige JB.
מָקוֹר

המחלקה ג’רזי סאו פאולו לאנדוקרינולוגיה, בית החולים האוניברסיטאי גנט, גנט, בלגיה. bruno.lapauw@ugent.be

תַקצִיר
מַטָרָה:

כדי להעריך כמו גם להשוות את ההשפעות של עיכוב ארומטאז לטווח קצר על חילוף החומרים הגלוקוזה, פרופיל השומנים, כמו גם על רמות אדיפוציטוקין אצל גברים צעירים כמו גם קשישים.

עיצוב כמו גם שיטות:

עשרה קשישים כמו גם תשעה בחור בריא צעיר היו אקראיים להשיג Letrozole 2.5 מ”ג כל יום או פלצבו במשך 28 יום בעיצוב מוצלב.
תוצאות:

הן אצל גברים צעירים כמו גם קשישים, טיפול פעיל שיפר במידה ניכרת טסטוסטרון בסרום (+128 כמו גם +99%, בהתאמה) וכן ירידה ברמות האסטרדיול (-41 כמו גם -62%, בהתאמה). צום גלוקוז כמו גם רמות האינסולין ירדו אצל בחור צעיר לאחר התערבות פעילה (-7 כמו גם -37%, בהתאמה) בהשוואה לפלסבו. רמות הלפטין ירדו באופן בולט בשתי קבוצות הגיל (-24 כמו גם -25%, בהתאמה), בעוד שרמות האדיפונקטין לא הושפעו מההתערבות. פרופיל השומנים נפגע במקצת בשתי הקבוצות, כאשר שיפר את רמות הליפופרוטאין-כולסטרול בצפיפות ג’רזי נבחרת פורטוגל בכדורגל נמוכה (+14%) בקבוצת הגיל הצעיר יותר כמו גם 10% רמות נמוכות יותר של APOA1 בקרב קשישים. בקבוצת הגיל הצעיר נצפתה ירידה ברמות IGF1 (-15%). לא נצפו שינויים במדד משקל או מסת גוף אצל גברים צעירים או זקנים.

מסקנות:

נראה כי עיכוב ארומטאז לטווח קצר משפיע על חילוף החומרים של הגלוקוז אצל גברים צעירים, כמו גם על חילוף החומרים בשומנים, כולל הפרשת לפטין, אצל גברים צעירים כמו גם קשישים. יתרה מזאת, תקופת החשיפה הקצרה מצביעה על כך ששינויים אלה עשויים להיות מתווכים על ידי השפעות ישירות של סטרואידים מין ולא על ידי שינויים בהרכב הגוף.

טיפול בסוכרת 2010 אוגוסט; 33 (8): 1831-3. EPUB 2010 18 במאי.
סטרואידים מין משפיעים על טיפול טריגליצרידים, פוליפפטיד אינסולינוטרופי תלוי גלוקוז, כמו גם רגישות לאינסולין: ניסוי רפואי אקראי של שבוע אצל גברים צעירים בריאים.
Lapauw B, Ouwens M, ‘T Hart LM, Wuyts B, Holst JJ, T’Sjoen G, Kaufman JM, Ruige JB.
מָקוֹר

המחלקה לאנדוקרינולוגיה, בית החולים האוניברסיטאי גנט, גנט, בלגיה.

תַקצִיר

מַטָרָה:

כדי להעריך השפעות מטבוליות של סטרואידים מין באי -מהפך כמו גם בתנאי צום, בלתי תלויים משינויים בהרכב הגוף.

סגנון מחקר כמו גם שיטות:

ניסוי רפואי אקראי בוצע כדי לייצר רמות סטרואידי מין מנוגדות אצל גברים צעירים בריאים: על ידי letrozole (מעכב ארומטאז) להוריד את האסטרדיול (E (2)) כמו גם הגברת הטסטוסטרון (קבוצה T, n = 10) לעומת letrozole Plus e ( 2) טלאים כדי להוריד את T ג’רזי פומאס כמו גם העלאת E (2) (קבוצה E, n = 10). ארוחות מעורבות כמו גם מהדקים היפר-אינסולינמיים-אוגליקמיים בוצעו לפני כן כמו גם לאחר תקופת טיפול של שבוע.

תוצאות:

בעקבות התערבות, תגובת הטריגליצרידים שלאחר הלידה הציגה תגובה סוטה עם ירידה בקבוצה T כמו גם דחיפה בקבוצה E; תגובת הפוליפפטיד (GIP) התלוי בגלוקוז (GIP) הוגברה בקבוצה T. רגישות לאינסולין שהועברה בקבוצה T עם זאת נשארה ללא שינוי בקבוצה E.

מסקנות:

אצל גברים צעירים בריאים, שינויים לטווח הקצר בסטרואידים מין משפיעים על טריגליצריד לאחר הלידה כמו גם על תגובת GIP כמו גם על רגישות לאינסולין.

מקור מאמר

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *